EWA Estonia 2025 meistriklass tõi kokku kogenud coach’id ja alustavad naisettevõtjad

Empowering Women in Agrifood (EWA) Estonia 2025 programm, mida Eestis viiakse läbi teist korda, hakkab jõudma lõpule. Euroopa Innovatsiooni- ja Tehnoloogiainstituudi (EIT) toega ellu kutsutud ja Tartu Biotehnoloogia Pargi poolt Eestis koordineeritav programm pakub kümnele naisettevõtjale võimalust arendada oma äriideid professionaalsete mentorite juhendamisel ning osaleda kuue kuu jooksul töötubades ja võrgustumisüritustel.

Meistriklass Tartus

Septembri lõpus toimus Tartus EWA programmi meistriklass, mis tõi kokku naisettevõtjad üle Eesti, et tugevdada nende oskusi isikliku brändi loomises, avalikus esinemises ja pitch’imises ning saada väärtuslikku tagasisidet kogenud coach’idelt.

Ürituse avas inspireeriv töötuba Liisi Toomilt – ettevõtja, kirjaniku ja isikliku brändi coach’i poolt. Oma teekonnast lähtuvalt rõhutas ta, kuidas selge isiklik bränd võib saada tugeva ettevõtte vundamendiks. Liisi tutvustas osalejatele isikliku brändi mudelit ja brändiauditit, rääkis teadlike valikute tegemisest ja nende testimisest ning sellest, kuidas brändistrateegiat ellu viia. Samuti käsitles ta meelerahu, tasakaalu ja jätkusuutlikkuse hoidmist ning takistusi, mis võivad isikliku brändi loomisel ette tulla. Tema sõnum oli selge: „Ole nii hea, et sind ei saa eirata.“

Enesereflektsioon ja teadlik turundus

Töötoas kutsuti osalejaid mõtisklema oluliste küsimuste üle: Mille pärast soovid, et inimesed sinuga ühendust võtaksid? Kuidas soovid, et sind nähakse, ja mis roll on sul oma toote edus?
Liisi meenutas menteedele, et eneseturundus on küll oluline, kuid töö kvaliteet peab alati olema esikohal – sinu brändi loob lõppkokkuvõttes see, mida sa teed. Turundustegevused tuleks hoolikalt planeerida nii, et need oleksid kooskõlas elutempo ja isikliku missiooniga.

Pitch’imine ja avalik esinemine

Pärastlõuna keskendus pitch’imisoskuste lihvimisele. Kõik menteed esitlesid oma äriideid neljaminutilise pitch’ina, saades tagasisidet esitluse struktuuri, vastuväidete käsitlemise ja idee ajakohasuse kohta.

Vaido Mikheim, Startup Estonia tegevjuht ja tunnustatud pitch’imiscoach, jagas praktilisi näpunäiteid mõjusast esinemisest. Sadu pitch’e hinnanud Vaido rõhutas, et esimesed 20 sekundit määravad, kas publik jääb kuulama. Ta rõhutas selge tegevuskava ja tulevikuplaanide vajalikkust. Üks tema peamisi soovitusi oli: juba esitluse alguses tuleb selgelt näidata, miks just sina oled õige inimene seda ideed ellu viima, ning kasvatada usaldust oma võimekuse vastu.

Inspiratsioon ja koostöö

Päeva jooksul oli innustav näha, kui palju on EWA menteed juba edasi arenenud. Tugev koostöö mentorite ja menteede vahel – aga ka menteede endi vahel – paistis selgelt silma. Tänavune grupp on saanud palju võimalusi omavahel kohtuda, mis on aidanud kujundada tugeva kogukonna. Nad toetavad üksteist igal võimalikul moel.

Osalejad lahkusid meistriklassist motiveeritult ja hästi ette valmistatuna 21. novembril Tartu VSPA konverentsikeskuses toimuva Pitching Event’i jaoks. Üritus on avatud ka avalikkusele ning sinna on oodatud investorid, avaliku sektori esindajad, ettevõtjad ja kõik, kes tunnevad huvi innovaatiliste lahenduste vastu toidu- ja põllumajandussektoris.

Programmi mõju

Tartu Biotehnoloogia Pargi ja EIT Foodi toel elluviidav EWA Estonia 2025 programm jätkab naissoost ettevõtjate toetamist põllumajandus- ja toidusektoris, pakkudes neile mentorlust, koolitusi ja rahvusvahelist nähtavust. Sellised üritused nagu Meistriklass valmistavad ettevõtjaid ette mitte ainult oma ideede esitlemiseks, vaid ka nende edukaks elluviimiseks turul.