Seminar “Müügi organiseerimine ja kontaktid rahvusvahelisel turul”

connected health_est (3)

 

Teisipäeval, 24. mail 2016, kell 10.00 – 16.00 toimus Tartu Biotehnoloogia Pargi III korruse seminariruumis seminar „Müügi organiseerimine ja kontaktid rahvusvahelisel turul“, mis oli suunatud Tartu Biotehnoloogia Pargi BioMed Inkubaatori ettevõtetele, Connected Health klastri liikmetele, eluteaduste valdkonna ettevõtetele ja nende töötajatele, teadus-arendusasutuste töötajatele, valdkonnaga seotud üliõpilastele jt. huvilistele.

Seminari korraldas Tartu Biotehnoloogia Pargi BioMed Inkubaator koos Connected Health klastriga.

Seminari eesmärgiks oli anda osalejatele praktilisi juhiseid oma ettevõtte toodete ja teenuste müügi planeerimiseks rahvusvahelisel turul. Seminari käigus said osalejad teadmisi müügivõrgu ehitamisest ja juhtimisest, milliseid kontakte konkreetseteks tegevusteks vaja on ja kuidas neid hoida toimivana. Abi sai ka ettevõtte turunduse planeerimisel, anti ülevaade olulisematest punktidest, millest lähtuda sobiva turundusstrateegia valimisel.

Seminaril läbitud teemad:

  • Müügi organiseerimine. Kuidas jõuda oma toote/teenusega sihtkliendini. Milliseid müügikanali alternatiive on olemas ja kuidas leida optimaalseim.
  • Kontaktid rahvusvahelisel turul. Kuidas leida partnereid välisturgudel. Kuidas luua esimest kontakti ja kuidas kliendisuhte loomise protsessi juhtida.
  • Müügivõrgu ehitamine. Kuidas ehitada üles rahvusvahelist müügivõrku.
  • Müügivõrgu juhtimine. Kuidas saavutada müügivõrgust tulemused. Kuidas motiveerida ja juhtida edasimüüjate võrku.
  • Millist turundust 2016a teha. Kuidas kujundada õige sõnum ja kuidas leida sobivad kanalid sõnumi edastamiseks

Ajakava:

09:30 – 10:00 hommikukohv ja registreerumine

10:00 – 12:00 müügi organiseerimine ja kontaktid rahvusvahelisel turul

12:00 – 12:45 lõunapaus

12:45 – 14:15 müügivõrgu ehitamine ja juhtimine

14:15 – 14:30 kohvipaus

14:30 – 15:45 turundus läbi praktiliste näidete

15:45 – 16:00 seminari kokkuvõte ja tagasiside

Jakob Saks 1

 Jakob Saks on ettevõtja ja eksportöör, kes on olnud üle 18 aasta seotud rahvusvahelise äriga. Peale magistrikraadi omandamist Copenhagen Business Schoolis suundus ta ennast täiendama Venezuelasse. Naastes tagasi Euroopasse, hoolitses Jakob Baltika jaekettide ekspordisuunalise laienemise ja innovaatilisuse eest. 2003. aastast Hispaanias töötades juhtis ta DRV-Phytolab Groupi eksporti ligi 80 riiki. Viimased 10 aastat tegutseb ta ettevõtjana ja aktiivselt ekspordiga. Jakob on käivitanud Eestis mitmeid ettevõtteid, sh innovaatiliste motospordi toodetega tegeleva Rabaconda OÜ, kaatreid eksportiv Larsen Boat Yard, ning on tegev ka restoraniäris. Hetkel on ta innovatsiooni toomas hambaravi maailma, kus käivitab hambaarstide ja hambalaborite vahelist globaalset turuplatsi Dentilink.